Wandelen en fietsen in Philadelphia - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Yvonne Vrooman - WaarBenJij.nu Wandelen en fietsen in Philadelphia - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Yvonne Vrooman - WaarBenJij.nu

Wandelen en fietsen in Philadelphia

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 Juli 2014 | Nederland, Gouda

28 jul

Na een goede nachtrust, gaan we 9 uur op pad naar de supermarkt die ik nog wilde zien.
Mooi pand, delicatesse winkel van food producten.
We halen er een stokbroodje laten salami en rauwe ham snijden.
Halen er de lekkerste koffie tot nu toe, en gaan buiten zitten.
Picknick ontbijt op het terras, de zon is weer erg warm op de vroege morgen.
We lopen nog naar de Nike winkel waar mylene nog graag even wilde kijken, wat een mooie ruime winkel.
Lopen nog een stukje langs de mooie winkels en gaan terug naar het hotel.
Checken uit en laten de auto weer voorrijden, navigatie instellen en 142 mile rijden naar philadelphia
Aan gekomen in philadelphia parkeren we de auto, en lopen een beetje rond tot het 16:00 is.
Dan kunnen we in onze studio, waar Karen en Andy ons al opwachten.
Een leuk huisje in een klein steegje midden in het cetrum.
Karen legt alles uit verteld over de stad, wat we kunnen doen en waar goeie restaurantjes zijn.
John en Jaimy halen de auto op en we laden de koffers uit.
Garage is om de hoek daar brengt John de auto heen voor 60 uur.
Alles staat er kris kras door elkaar wat een zooitje. En dat voor 17 dollar per dag je moet toch wat he.
Of we alles nog onthouden wat Karen verteld weet ik niet, maar morgen gaan we met de fiets op ontdekking.
We gaan naar de supermarkt om de koelkast te vullen en we eten in het huisje.
John en Jaimy maken heerlijke wraps.
Ik ga na 2 weken maar eens wat wassen, wat is het heerlijk om weer iets schoons te hebben.
We wandelen na het eten nog een rondje park hier dichtbij en halen een ijsje.
Er staat veel wind en is best fris, we lopen weer naar ons huisje terug en sluiten de avond af gezellig met een spelletje kaarten. (Canasta)

29 juli

Gister al een ontbijtadres gevonden, en het smaakte idd heerlijk.
Op weg om de stad te verkennen op de fiets. Bewolkte dag vandaag.
Aangekomen bij de bikeshop, blijkt het erg prijzig en ook nog eens 200 dollar borg per fiets.
Dus voorlopig op ontdekking te voet.
We gaan naar het Art museum, waar ook het beeld van Sylvester Stallone staat. Op de foto natuurlijk.
Een schitterend museum veel schilderijen van Monet, Picasso en van gogh.
Ook allerlei deco en mooie vazen uit de jaren 1600, kleine leuke kamertjes, ook van nederland.
Als we klaar zijn huren we bij het museum fietsen voor een halve dag, dit scheelde de helft vd prijs en geen borg.
Eerst een lekkere hotdog in de stad en dan trappen maar.
Langs de Schuylkill river gefiets over de brug en andere kant terug.
Na zo,n 3 uur fietsen en weinig zitten, begon de zadelpijn toch wel op te spelen.
Langs een honden uitlaatplaats, waar de honden binnen hoge hekken en op kunstgras los mogen rennen. Er lopen gewoon 10 honden achter 1 bal aan, het lijkt net soccer for dogs en erg grappig om te zien. Na het fietsen gaan we wandelen naar ons huisje en we eten s'avonds heerlijke tapas. Mmm zegt mylene ik heb trek in Oma d'r griemeelpudding. Dan toch nog ijsje toe voor John en Mylene.
Kopen nog een grote zak pelpinda's voor weinig, en gemengde noten van
10,99 dollar die moeten wel heel bijzonder lekker smaken.
We gaan weer een potje kaarten, nemen een bakkie thee, corona en pelpinda's erbij......gezellig.
We zullen vast heerlijk slapen straks na zo,n lange fietstocht.

• 30 Juli 2014 - 14:20

Ivola:

Klinkt alsof Mylene het verdiend straks dat uitrusten in Spanje! Lekker bezig Yvon! Klinkt goed, nog veel plezier xxxx

• 30 Juli 2014 - 15:13

Monique:

Gelukkig bewegen jullie veel anders zouden de kilo's er aan vliegen met al dat eten haha xx

• 30 Juli 2014 - 16:10

Hanny:

Hoi "stroopwafels", het was zeker wel prettig weer eens op de trappers te staan?
    Op de foto s vallen die bolle konen wel mee. Gewoon blijven smullen van al dat lekkers en thuis een paar weken vasten. Niks aan de hand! xxxx