Koken in onze studio in philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Yvonne Vrooman - WaarBenJij.nu Koken in onze studio in philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Yvonne Vrooman - WaarBenJij.nu

Koken in onze studio in philadelphia

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

30 juli

Om 9 uur opweg voor ons ontbijtje, waar gaan we dit keer iets halen of zitten.....naar de reading terminal market.
Zoveel lekkere dingen die ze daar hebben je weet gewoon niet wat je moet nemen. Alles van food hebben ze daar, zelfs vlees wat we nog niet eerder in de losse verkoop gezien hadden. (Volgens ons gaat iedereen alleen maar uit eten in de states)
Daarna gaan wandelen naar een leuk straatje met allemaal antiek winkeltjes. Helaas waren ze nog dicht en moesten 15 minuten rondwandelen tot ze open gingen. De hondenopvang kwamen we langs waar wel 15 tot 20 honden zitten, handig als je moet werken. Aan de overkant zat de kinderopvang. Pip zou gek worden als er zoveel honden om hem heen snuffelden.
Tijdens deze wandeling kwamen we bij toeval het oudste ziekenhuis van heel Amerika tegen, want vroeger was philadelphia de hoofdstad en tegenwoordig washington en het eerste ziekenhuis werd daar door Abraham Lincoln geopend voor de gewonde militairen.
Heel mooi gebouw van 1786 en de eerste patient werd er op 1 december 1787 opgenomen.
Intussen waren de Antiekwinkels open en heb ik er een mooie leren handmade armband gekocht.
Terug naar ons huisje om te wat drinken en vervolgen onze wegen te splitsen.
Jaimy en John gingen samen naar het Mütter museum. Dit was een museum over het menselijk lichaam en dan met name over onderzoek naar de verschillende afwijkingen, dus siamese tweelingen en alle andere misvormingen. Deze werden dan als skelet of in potten (sterkwater) tentoon gesteld. Dit was een hele bijzondere en vreemde ervaring.

Mylene en ik zouden de straatjes in lopen waar we nog niet geweest waren, maar "wat dacht je van Sushi" die zit hier een straatje achter, dan eten we dat eerst in ons huisje op......lekker.
Vervolgens de onbekende straatjes in waar veel winkels waren. We lopen via de verschillende straatjes naar de grote foodhal, waar we vanmorgen ook waren. Wat zijn hier veel grote garage,s om te parkeren, we hebben er nog nooit zoveel bij elkaar gezien, en het wordt allemaal voor je weggereden. 5 dollar voor 20 minuten wat een prijzen, hele dag is 35 dollar.
We hadden namelijk besloten om vanavond maar te koken, want er waren zoveel lekkere en verse dingen te koop.
We Kochten zoete aardappel, maiskolf, biefburgers en verse Ananas als toetje.
We waren rond 15:30 terug en ik doe meteen ons laatste wasje voordat we morgen vroeg weer weggaan.
Even later komen John en Jaimy ook terug, die nog even op terrasje wat hadden gedronken.
Jaimy en mylene staan nu samen heerlijk te koken in het kleine keukentje...wat een verwennerij.
Het was heerlijk en na het eten nog een ommetje gemaakt door het park hier dichtbij. Het park (1 straat verderop) is heel druk en op alle bankjes zitten wel mensen iets te doen. De één speelt gitaar, de volgende trompet of gebruiken het bankje om te eten. Verder liggen er allemaal mensen op het gras of laten de hond uit, maar als deze wat uit zijn kont laat vallen, dan word alles netjes opgeruimd en in een zakje gedaan. We gaan na de wandeling een potje kaarten en Jaimy en ik hebben gewonnen.
Vast een beetje inpakken voor morgen nadat we met Andy gesproken hebben. Morgen naar de woodbury outlets shopping, daar in de buurt hotel geboekt voordat we naar NewYork gaan.

Groetjesssssss

• 31 Juli 2014 - 17:41

Pa,Ma En Fred:

Leuk dat jullie lekker vers hebben kunnen koken. En leuk een huisje voor jullie zelf hebben.
    Groetjes uit Voorburg.

• 31 Juli 2014 - 22:31

Antoon En Lia:

Wat een leuke reisverslagen! Elke keer met veel plezier gelezen. Nu op naar New York City. Veel plezier! Have fun! Groetjes Antoon en Lia

• 01 Augustus 2014 - 16:35

Monique:

Leuk om te lezen weer. Op naar jullie einddoel. Gaat veel te snel allemaal maar gelukkig hebben jullie nog genoeg leuke dagen te goed. Veel plezier in New York en natuurlijk genieten op jullie trouwdag! xx

• 02 Augustus 2014 - 16:56

Hanny:

Mooi om jullie trouwdag te bezegelen met zo'n prachtige reis. Nu het het toetje NY nog. Maak er nog een paar super dagen van xxxx