Hallo New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Vrooman - WaarBenJij.nu Hallo New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Vrooman - WaarBenJij.nu

Hallo New York

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

1 aug

Uitgeslapen? En klaar voor ons laatste korte ritje van 1 1/2 uur naar de big city. Waar we rond half 11 zullen aankomen bij ons Hotel Bleu Moon.
Nou nee de meiden doen in de auto alweer een tukkie hoor.
Benzine is nog goedkoper hier langs de weg maar heb je wel hele korte invoegstrook, scheelt zo 30 dollar cent per gallon. Dat is zo'n 9 cent per liter. We zien NewYork al liggen, jammer dat het nog geen helder weer is.
Door de Holland tunnel, langs de pomp om af te tanken.(laten we het dit keer maar goed doen)
Wat een drukte, bij ons hotel aangekomen laden we alles uit, John checkt in en ik blijf bij de auto wachten.
Kamer is al schoon dat is prettig.
Met z'n allen in de auto om die terug te brengen naar budget.
3 mile hiervandaan dus klein stukje zou je denken. Je bent bijna 2 uur onderweg, crazy..hele straten worden er afgesloten door politie of brandweer als er iets aan de hand is......gekkenhuis.
Snelle hap gedaan in de buurt van times square, en de 5th avenue afgelopen. We zijn naar het hotel gelopen en op ons gemak overal gekeken. En natuurlijk de winkeltjes in geweest.
Ben je zo een paar uur verder, koffie gedronken, een geweldige stad!
S'avonds gegeten bij tacombi, uit het boekje van lia dat we mochten lenen. Het was een gave tent, het eten werd gemaakt in een oud volkswagenbusje, heerlijke taco,s en drank.
S'avonds op tijd terug om onze koffers toch maar eens uit te pakken.
Probleem 1...de wc trekt niet door en de loodgieter komt pas morgen.
Potje kaarten en s'avonds heeft mylene de wc knop in haar handen, dan maar de deur niet meer dicht trekken maar...pfff
We hebben een 2 kamer hotel en alles is in artdeco steil, erg mooi en oud.
Plan voor de volgende dag nog besproken.

2 aug

Het regent voor het eerst in onze vakantie.
Ik ga er vroeg uit en ook ik heb de wc knop in m'n handen en krijg de deur niet meer open, vervolgens een koude douche...waar zijn we in beland. Volgende klacht beneden gemeld. Loodgieter is geweest terwijl we aan het ontbijten waren, maar nee hij doet het nog steeds niet.
We gaan ons plan maar trekkken en vertrekken richting subway om naar 9/11 monument te gaan, heel bijzonder en indrukwekkend om te zien.
Gelukkig is het weer droog, daarna lopen we richting de gratis ferry en varen langs het vrijheidsbeeld. Twee keer, want aan de kant van staten Island gaat er geen metro terug. Vonden we geen probleem, want het uitzicht op het vrijheidsbeeld en Manhattan was super.
Vervolgens de metro gepakt en naar Union Square gegaan waar we na een rondje markt eerst wat hebben gegegeten (lunch). Dit was erg lekker al stond er wel wat wind op het terras. Na het eten zijn we met de metro (handig zo'n 7 dagen pas) naar Brooklyn. Super hippe wijk met veel trendy zaken, kunstenaars en bijzonder straatjes. Na een tijdje lopen kwamen we een soort trendy eetmarkt (kraampjes) tegen bij de rivier. We vonden het jammer dat onze buikje al vol zaten, want zoveel lekker dingen hadden we nog nooit gezien. Toch maar twee bijzondere drankjes gekocht. Na de eetmarkt nog wat straatjes doorgelopen om vervolgens weer terug te gaan naar Union Square, omdat Jaimy en John wilden kijken of het de moeite waarde is om een laptop te koken in Amerika....is stukken goedkoper, maar ze denken er nog een nachtje over na.
Na de laptoptocht gaan we terug naar het hotel, maar eerst nog even een cocktail drinken en proosten, heerlijke margeritha!! Het probleem met het toilet is niet te verhelpen en we krijgen een andere kamer (hoogste verdieping) penthouse aangeboden. Volgens de dame van het hotel de mooiste kamer. Het uitzicht is super over heel Manhattan, maar wel heel klein. Hier zijn we het dus niet mee eens en na onderling overleg (plan de campagne) gaat John terug naar de receptie en zal extra discout (korting) vragen op de totale prijs...of een beter voorstel. We kunnen een kamer krijgen op de 7e etage (met het mooie uitzicht) en een discout van 10%. We hebben dit bod aangenomen, omdat we uit eindelijk geen zin hadden om naar iets anders te kijken. Inmiddels was het al na 9 uur in de avond en gingen we snel wat te eten zoeken. Een leuk restaurant the butchers daughter niet ver van het hotel en was super lekker ( geheel vegatarisch) iets voor jou monique.Bij terugkomst in het hotel kregen we een fles wijn mee naar de kamer voor de gelede schade. Die John en Jaimy goed smaakt.
Nu slapen want we zijn behoorlijk moe van al dat lopen slenteren.

• 03 Augustus 2014 - 08:42

Monique:

Hoi lieve vrienden,

Als eerste wil ik jullie feliciteren met jullie 25 jarig huwelijk!!! Maak er een feestje van daar in New York!!

Klinkt goed zeg new York. Staat op ons lijstje hoor :) En vegetarisch eten...mmmmm
    Laat een iets mindere kamer de pret niet drukken he? Het gaat om de stad.

Dikke knuffel en een hele fijne dag!

xxx van de Riesmeijertjes

• 03 Augustus 2014 - 11:09

De Hammetjes:

Van ons de felicitaties met jullie 25 jarig huwelijk. Waar blijft de tijd! Maak er een klein feestje van in geweldige stad. Veel kusjes van ons. Van mij een wang. Is ook goed toch?

• 03 Augustus 2014 - 11:59

Pa,Ma En Fred:

Van Harte gefeliciteerd met jullie 25-jarig huwelijk.Geniet ervan en drink er een wijntje op. Proost
    Groetjes de Witharen.

• 03 Augustus 2014 - 13:36

Mara:

Allereerst gefeliciteerd met jullie 25e trouwdag! Maak er een feestje van!!
    Erg leuk om een beetje te kunnen meegenieten van jullie reis!