Boston here we come!! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Yvonne Vrooman - WaarBenJij.nu Boston here we come!! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Yvonne Vrooman - WaarBenJij.nu

Boston here we come!!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

19 Juli 2014 | Nederland, Gouda

Na een goeie reis, die wel lang duurde (half uur vertraging omdat er een vlucht was uitgevallen, dus volle bak 390 passagiers) waren we gelukkig bij de douane in newyork snel klaar, binnen een half uur zaten we in de metro om de auto op te halen die we hadden om naar ons hotel te rijden en de volgende dag naar Boston.
Prima hotel in de wijk Jaimaica 5 km van het vliegveld. Jammer dat ze onze reservering niet kon vinden dus ze moest gaan bellen met booking.com. Bij ons was dit allang afgeschreven namelijk (blijkt dat ze dat dus niet mogen doen) Dus nu moet John weer gaan bellen pfff gedoe, maar komt goed.
Na een goeie nacht en een heerlijk ontbijt gaan we met de auto richting Boston.
Oke een tolweg, we hebben nog geen dollars gehaald dus gaan bij Ipass staan, fout we moeten naar de kant en ze heeft rijbewijs en papieren nodig, we wachten en alles raast voorbij. We mogen door maar krijgen een boete van 2 dollar erbij. Dat valt alles mee gelukkig.
Dus zegt John, eerst gaan we pinnen, snelweg weer af en zoeken, yeahh snel gevonden. John parkeert en loopt naar de overkant, wij wachten in de auto. Ja hoor een politieauto naast onze auto, dus denk je we staan fout geparkeerd, maar gelukkig niet.
Er stond een auto voor die moest stoppen, pistolen kwamen meteen uit de holster, wow lijkt wel of we in een film zitten. Neger eruit handen op de rug en fouilleren haha, we zitten eerste rij zo gaat dat dus, zouden ze bij ons ook moeten doen. Meteen een 2e auto erbij, John is terug dus we gaan er maar snel vandoor. Dus hoe het afliep......bedenk het er maar bij!!
Draaien en de snelweg op, na file en op de borden letten gaan we nu toch echt verkeerd. We zouden naar Newport gaan om daar te lunchen aangezien dat in een andere staat ligt ging het mis. Dat moet je wel aangeven op je navigatie.....foutje pfff.
Na 2 uur zaten we op de goeie weg, en waren we in newport ff lunchen en weer door naar hotel in Boston waar John ons zou afzetten want de auto moest rond 16:00 ingeleverd worden bij airport Boston. Maar dat ging natuurlijk niet lukken want om 17:30 waren we pas bij ons hotel. John richting airport en zou door de shuttle bus weer worden opgehaald als hij belde.....
Wij op de kamer ff relaxen en toen zijn we met z,n 3en gaan wandelen buiten, zagen een leuk restaurantje en hebben dit meteen gereserveerd om 20:30. Terug gelopen Mylene ging naar de kamer en Jaimy en ik zijn bij de megawinkels achter hotel water en cola gaan halen voor op de kamer......en chips ook niet onbelangrijk.
Eindelijk kwam John ook terug toen we aankwamen, hij keek niet blij was getild voor veel vele extra dollars omdat hij niet was afgetankt wilde dit wel doen maar dacht dat het daar kon, was niet zo dus vette pech......
Niet meer aan denken en lekker eten, wat heerlijk was alleen jammer dat het ging regen dus toch maar binnen gaan zitten. Heerlijke tomatesoep en tonijntartaar, John had Baars en frietjes en mylene truffelfrietjes en soep. Jaimy een burger. Terug lopen en langs het villakakelbonthuisje, zag er spookachtig uit, er lag een stinkdier in de tuin te rollen, dat hadden we daar zeker niet verwacht. Lekker naar ons bedje we waren moe allemaal.

Vroeg eruit allemaal we hebben geen ontbijt dus gaan om 8:00 met de metro richting Boston centrum daar ontbijten. Jaimy had iets leuks gezien na een half uurtje lopen vanaf het park kwamen we eekhoorntjes tegen echt tam zijn die. Bij "Trident booksellers and cafe" geweldig goed ontbijt op daar kunnen we wel een tijdje op teren. We waren dicht bij het stadion van "the red socks" daar willen we morgen heen om een wedstrijd te zien. Kaarten zijn best prijzig dus morgen als ze in de uitverkoop zijn gaan we in de rij staan, want ze willen het stadion wel vol hebben.
We gaan terug met de metro en onze wandeltour " freedom trail" door de stad doen, komen langs allerlei monumenten old statehouse, old south meetinghouse en the kings kapel, little italy. Eindigend bij de uss constitution en de uss cassin Young. Gewelding om op het schip te kijken. Daarna de ferry genomen naar de overkant.... Een geweldige stad Boston trouwens. We willen de boot nemen om walvissen te spotten, laatste boot gaat om 17:30 dus dit gaan we morgen doen. Na zo,n dag slenteren zijn we best gaar, we bestellen pizza en eten het op onze kamer op. Waren om 19;30 pas weer terug. Dus een voetenbadje en in de relaxstand.....het was een geweldige dag vandaag, op naar morgen.....slaap lekker

• 19 Juli 2014 - 08:00

Monique:

Ohhh jullie beginnen weer goed :( Maar gelukkig heeft John daar ervaring in ;)
    Jullie hebben al veel gedaan zeg! Super! Komen er nog foto's????
    Leuk geschreven, het voelt of ik er bij ben :) xxx

• 19 Juli 2014 - 11:17

Hanny:

O, o, in zo'n korte tijd al zoveel belevenissen. Het wordt nooit saai met jullie haha. Heerlijk om jullie verhaal van de andere wereld te lezen. Dikke kus

• 19 Juli 2014 - 11:58

Pa,Ma En Fred:

Wat fijn dat we zo snel reisverhalen kunnen lezen over wat jullie allemaal hebben meegemaakt
    in zo korte tijd. We kijken uit naar de volgende verhalen. Lieve groeten uit Voorburg

• 19 Juli 2014 - 14:23

Astrid:

dat is al heel wat dat je alweer hebt meegemaakt maar fijn dat het super is daar nog heel veel om te beleven wij horen weer xx ons