Walvissen - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Yvonne Vrooman - WaarBenJij.nu Walvissen - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Yvonne Vrooman - WaarBenJij.nu

Walvissen

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 Juli 2014 | Nederland, Gouda

Zaterdag 19 juli

2e hele dag in Boston, eerst weer ergens lekker goed ontbijt zoeken in de wijk cambridge.....en heerlijk al die bagels en scone,s.
Op weg naar harvard universiteit waar we een rondleiding krijgen van Monica, een 1e jaars student die de studie informatie technologie volgt.
Ze kon erg leuk vertellen over de geschiedenis van harvard.....er staan wel 20.000 stoelen op harvard. En de grootste bibliotheek van de wereld met 3 miljoen boeken, waar we helaas niet naar binnen mochten.
Stukje langs de hudson rivier gewandeld, waar er heel veel aan het hard lopen waren.
Terug naar de metro om een ticket te kopen voor de catamaran,om walvissen te spotten een droom van John en Jaimy.....dus hopen dat we ze gaan zien. De laatste boot om half 6 pas......dus ff relaxen in het gras met een heerlijk broodje erbij, want de voetjes waren toch wel moe. John ging met de metro om de huurauto op te halen.
Jaimy, mylene en ik nog wat gewinkeld in Boston en natuurlijk geslaagd. Mylene een leuke jurk bij Abercromdie en Jaimy een leuk boston shirt bij een kraampje en ik een lekker vest, zal ik op de boot straks wel nodig hebben.
Yeahh 17:00 we gaan in de rij voor de boot, na een uur varen en ik natuurlijk m,n ogen dicht had want ja toch wel misselijk van die golven.......waarom doe ik dit eigenlijk nog. En dan gaat er nog iemand kotsen binnen, stinken maar ik bleef gewoon zitten bij a iedereen vluchte naar buiten. Maar als ik ga staan dan komt het niet goed met me denk ik.
De boot gaat rustiger en ja hoor het wachten wordt beloond we hebben ze in de verte gezien en ook vlak bij de boot. We varen verder en weer dicht bij de boot en met water spuiten zo gaaf.
Maar een foto proberen te maken is toch lastiger, maar we hebben het op film.
Rond 21:00 zijn we terug we hebben geen puf meer om te gaan eten, dus leven van chips en M en M!!!

Zondag 20 juli

We verlaten Boston de drukke stad en gaan op weg naar Saranac Lake, zo,n 5 uur rijden, na ons ontbijt rijden we 9 uur weg.
Onderweg maken we nog een stop om te tanken en een broodje bij de subway, wat een groen overal, ik heb het idee dat we in Canada zitten! En wat een campers kom je tegen onderweg, met zelfs een auto achter de trekhaak.....bakbeesten van auto,s.
Rond 15:00 komen we aan in Saranac lake, we checken in en gaan meteen kanoen op de rivier lake flower, ijsje onderweg dat lukte net van de laatste dollars. We droppen de kano,s op de kant en gaan het dorpje in. Het is zondag en het meeste is al dicht.
S,avonds heerlijk bij een bbq grill gegeten buiten, heerlijk was het. John kreeg van mylene nog een lesje basketbal, hoe loop, gooi en score je. Jaimy zocht de schommel op speeltuin tot 12 jaar, vandaar dat het een beetje krap zat......
We blijven hier nog 1 nachtje morgen stukje fietsen met de mountenbike.....het is prachtig mooi hier, olympische dorp doen we morgen!
Iedereen slaapt al dus dat ga ik nu ook doen, toedelsssssss

• 21 Juli 2014 - 08:19

Monique:

Zo wat hebben jullie al veel gedaan!. Klinkt super! En weer leuk geschreven. xxx veel plezier nog

• 21 Juli 2014 - 10:39

Ron:

halloa leuk weer de berichten heerlijk die walvissen zo dichtbij , genieten maar hoor weer; groenten......
    Ron & Astrid

• 21 Juli 2014 - 15:02

Ivola:

Hi luitjes, gaat goed daar! Top die walvissen. Echt heel gaaf. Wij hebben ze van ver gezien en vonden dat al indrukwekkend laat staan van dicht bij. Klinkt allemaal reuze gezellig. Zie uit naar de foto's. Xxxx uit Thailand

• 21 Juli 2014 - 15:09

Hanny:

Nou Yvon dat wordt lijnen in augustus. Allemaal veel te lekker daar. Wat een mooie ervaring met de walvissen.

• 22 Juli 2014 - 16:00

Pa,ma En Fred:

Reisverslag ontvangen leuk dat jullie de walvissen hebben gezien, jammer dat je misselijk bent geworden.Die m&m,s dat is toch geen eten yvon. Fotos heb ik nog niet kunnen ontdekken .
    Veel plezier bij de watervallen en maak een paar mooie foto,s ervan.We wachten in spanning op het volgende mailtje.